Cap4App je projekt sufinanciran sredstvima programa Europske unije Erasmus+, koji se provodi s ciljem pomoći malim i srednjim poduzećima aktivnima u području naukovanja i onima koji se žele uključiti u naukovanje, jačanjem partnerstva s relevantnim institucijama.

O projektu
Naziv projekta: Jačanje kapaciteta komora i partnera za pomoć malim i srednjim poduzećima za uključivanje u naukovanje
Akronim projekta: Cap4App
Nositelj projekta: Hrvatska gospodarska komora
Ukupni proračun: 530.537,00 €
Potprogram: ERASMUS + KA3 – Podrška reformi politika
Planirano trajanje: 24 mjeseca (početak: listopad 2016.)
Cilj projekta je ojačati organizacijske kapacitete HGK i partnerskih institucija u suočavanju s izazovima reforme srednjega strukovnog obrazovanja i, u konačnici, pružiti potporu malim i srednjim poduzećima koji već sudjeluju u programu naukovanja ili se tek namjeravaju uključiti.Akronim projekta: Cap4App
Nositelj projekta: Hrvatska gospodarska komora
Ukupni proračun: 530.537,00 €
Potprogram: ERASMUS + KA3 – Podrška reformi politika
Planirano trajanje: 24 mjeseca (početak: listopad 2016.)
Projekt će imati učinak na intenziviranje suradnje između ključnih dionika u području strukovnog obrazovanja i osposobljavanja te će osnažiti njihov utjecaj na politike strukovnog obrazovanja i osposobljavanja.
Pridonijet će boljem razumijevanju učenja temeljenog na radu u poduzećima te razvoju modela za njihovu kvalitetniju provedbu.
Suradnjom s austrijskom komorom i upoznavanjem s primjerima dobre prakse, projektni partneri su usvojili iskustva i znanja koja će moći primijeniti u hrvatskom kontekstu. Cilj je bio sagledati prepreke na koje MSP-ovi nailaze pri primanju učenika na praksu/naukovanje i osposobiti savjetnike za rad s poduzećima i školama. Uzimajući u obzir postojeći nacionalni zakonodavni okvir, razvitjeni su kriteriji za odabir MSP-ova zainteresiranih za primanje učenika, vodiči i priručnici, program osposobljavanja mentora u poduzećima i provedene su promotivne aktivnosti s ciljem motiviranja MSP-ova i poboljšanja percepcije strukovnog obrazovanja.
Partneri
Nositelj projekta:
Hrvatska gospodarska komora
Rooseveltov trg 2, 10000 Zagreb
email: cap4app@hgk.hr
Partneri:
Regionalni centar za razvoj poduzetničkih kompetencija za zemlje jugoistočne Europe (SEECEL)
Federalna gospodarska komora Austrije (WKÖ)
Hrvatski zavod za zapošljavanje(HZZ)
Sveučilište u Zadru (UNIZD)
Obrtnička komora Zagreb (OKZ)
Hrvatska gospodarska komora
Rooseveltov trg 2, 10000 Zagreb
email: cap4app@hgk.hr
Partneri:
Regionalni centar za razvoj poduzetničkih kompetencija za zemlje jugoistočne Europe (SEECEL)
Federalna gospodarska komora Austrije (WKÖ)
Hrvatski zavod za zapošljavanje(HZZ)
Sveučilište u Zadru (UNIZD)
Obrtnička komora Zagreb (OKZ)
Pozadina projekta
U Hrvatskoj je trenutno nedovoljno zastupljen model učenja na radnome mjestu u stvarnome radnom okruženju u poduzećima. Prema istraživanju poslodavaca iz 2014. (Zaposlimo Hrvatsku), jedan od glavnih problema s kojima se suočavaju jest jaz u vještinama tj. nedostatak radne snage s potrebnim kvalifikacijama, posebice kod mladih. Poslodavci upućuju na to da kompetencije stečene u tradicionalnom obrazovnom sustavu ne odgovaraju kompetencijama potrebnima za uspješno obavljanje aktivnosti na radnomu mjestu. Taj nesrazmjer djelomično objašnjava niske razine zaposlenosti mladih u Hrvatskoj. To osobito dolazi do izražaja u strukovnim zanimanjima.
Ova situacija poziva na mjere za poboljšanje privlačnosti i kvalitete strukovnog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Trenutno učenici stječu ograničeno praktično iskustvo tijekom školovanja, najčešće u vidu praktične nastave u školama gdje se simuliraju radni uvjeti, a manjim dijelom kroz stručnu prasku u poduzećima ili kroz naukovanje za programe zanimanja u vezanim obrtima. Učenje temeljeno na radu (UTR) u poduzećima povećava poslodavcima pristup radnicima s relevantnim vještinama i znanjima i olakšava učenicima prijelaz u svijet rada. Zemlje s jakim dualnim sustavima strukovnog obrazovanja i osposobljavanja gdje se učenje i praksa održava u poduzeću, imaju najniže stope nezaposlenosti mladih (OECD 2010.). Programi strukovnog obrazovanja i osposobljavanja moraju odgovoriti na strukturne promjene društva, osobito visoke stope nezaposlenosti među mladima. Potrebno je prilagoditi obrazovni sustav tako da učenici mogu dobiti kvalitetno radno iskustvo tijekom školovanja, a ne da se dodatno osposobljavaju putem skupih mjera koje ih drže izvan negativne statistike.
Kako bi učenje temeljeno na radu postalo uobičajena praksa u Hrvatskoj, potrebno je uložiti dvostruki napor. S jedne strane, presudno je uključiti poduzeća, upoznavanjem s prednostima poput izbjegavanja nesrazmjera vještina pri zapošljavanju novih kadrova, mogućnosti odabira talenata za buduće zapošljavanje i koristi od njihovih proizvodnih kapaciteta. S druge strane, potrebno je privući mlade strukovnom obrazovanju. Nažalost, percepcija strukovnog obrazovanja među učenicima i roditeljima je uglavnom negativna. Strukovna zanimanja smatraju se neperspektivnima i obično su posljednji izbor učenika i roditelja ili su vjerojatnija opcija za učenike slabijeg školskog uspjeha. Iskustvo učenja temeljenog na radu pruža učenicima izloženost profesionalnom i organizacijskom okruženju, pomaže u usmjeravanju interesa učenika i odabiru prikladne karijere.
Trebamo jezgrovit i prilagođen pristup u osmišljavanju nacionalnih politika koje jačaju veze između obrazovanja i osposobljavanja i prakse na radnomu mjestu i koje su prilagođene lokalnim potrebama. Potražnja poslodavaca za talentom važan je kontekst za razvoj kurikula i obrazovne reforme. EU strategije prepoznale su važnost učenja temeljenog na radu i cjeloživotnog učenja, na svim razinama obrazovanja, s obzirom na to da je stjecanje, održavanje i usavršavanje vještina ključna karakteristika za sve zaposlenike.
Način da se uspostavi sustav kvalitete je partnerstvo svih dionika uključenih u politike i programe razvoja strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, uključujući relevantna ministarstva, agencije, komore, škole, poduzeća, lokalne zajednice, roditelje i službe za zapošljavanje. U Hrvatskoj ne postoji temeljita statistika / registar o naukovanju jer je podijeljena između ministarstva, Obrtničke komore i županija. Za provedbu učenja temeljenog na radu, trebaju biti izrađeni jasniji propisi i smjernice te strategije za poticanje poduzeća da se uključe u SOO, mjerama poput: osiguranja poticaja za poduzetnike, uspostavljanja boljih programa za treninge mentora u poduzećima i to onih koji su u skladu s njihovim kapacitetima, licenciranje mentora, akreditiranje tvrtki uključenih u UTR i stvaranje registra poduzeća i mentora. Također je važno osigurati standarde kvalitete u tvrtkama koje provode UTR, kako bi se osiguralo da se učenici ne natječu sa zaposlenim radnicima i ne iskorištavaju kao jeftina radna snaga.
Poslodavci su u potrazi za kvalificiranim radnicima, a istodobno se suočavaju i sa sve više izazova u sve konkurentnijem i nestabilnijem gospodarstvu. Mnoge su tvrtke u protekla dva desetljeća smanjile svoje kadrove te je skupo i rizično osposobljavati nove zaposlenike bez radnog iskustva.
Hrvatski programi strukovnog obrazovanja nisu prošli kroz značajne promjene tijekom posljednja dva desetljeća, ne odražavaju razvoj tehnologija i trendova u struci i nisu u skladu s potrebama tržišta rada. Tvrtke, uglavnom mala i srednja poduzeća, nisu aktivno sudjelovale u pružanju učenja temeljenog na radu zbog nedostatka ljudskih i financijskih resursa, niskog vrednovanja tog modela ili iz drugih razloga. Dok aktualna reforma obrazovanja naglašava širu primjenu učenja temeljenog na radu i poduzetničkog učenja, ne postoji institucija u Hrvatskoj koja bi mogla djelovati kao jedinstveno mjesto za male i srednje poduzetnike zainteresirane za UTR. Također je potrebna pomoć MSP-ovima u pravnim i logističkim pitanjima u vezi s provedbom učenja temeljnog na radu.
Poslodavci bi trebali imati više mogućnosti za suradnju s drugim strukovnim institucijama i sudjelovati u oblikovanju strukovnih programa koji odražavaju suvremene potrebe zanimanja i radnih mjesta, s ciljem poboljšanja uvjeta i kvalitete učenja temeljenog na radu. Potrebno je uspostaviti platformu koja će učenicima olakšati pronalaženje mjesta za naukovanje u malim i srednjim poduzećima, a samim poduzećima valja olakšati izbor učenika za naukovanje, što zahtijeva veću uključenost komora u planiranje i provedbu SOO-a te zakonske i regulatorne promjene kako bi im se omogućilo da poboljšaju svoje kapacitete.
Ovaj projekt će pridonijeti podizanju kapaciteta mentora u poduzećima i osiguravanju potpore u njihovom stručnom i profesionalnom razvoju te u konačnici povećanju atraktivnosti i relevantnosti SOO-a.
Mala i srednja poduzeća s ograničenim administrativnim resursima mogu imati koristi od takve kontinuirane suradnje i potpore, uključujući i pristup vještoj i specijaliziranoj radnoj snazi. UTR je način da se osiguraju vještine i kvalifikacije koje su potrebne budućim poslodavcima.
HGK bi po uzoru na gospodarske komore Njemačke i Austrije, trebala imati značajniju ulogu u osiguravanju uvjeta provedbe UTR u poduzećima i utvrđivanja potreba za zanimanjima.
Ova situacija poziva na mjere za poboljšanje privlačnosti i kvalitete strukovnog obrazovanja u Republici Hrvatskoj. Trenutno učenici stječu ograničeno praktično iskustvo tijekom školovanja, najčešće u vidu praktične nastave u školama gdje se simuliraju radni uvjeti, a manjim dijelom kroz stručnu prasku u poduzećima ili kroz naukovanje za programe zanimanja u vezanim obrtima. Učenje temeljeno na radu (UTR) u poduzećima povećava poslodavcima pristup radnicima s relevantnim vještinama i znanjima i olakšava učenicima prijelaz u svijet rada. Zemlje s jakim dualnim sustavima strukovnog obrazovanja i osposobljavanja gdje se učenje i praksa održava u poduzeću, imaju najniže stope nezaposlenosti mladih (OECD 2010.). Programi strukovnog obrazovanja i osposobljavanja moraju odgovoriti na strukturne promjene društva, osobito visoke stope nezaposlenosti među mladima. Potrebno je prilagoditi obrazovni sustav tako da učenici mogu dobiti kvalitetno radno iskustvo tijekom školovanja, a ne da se dodatno osposobljavaju putem skupih mjera koje ih drže izvan negativne statistike.
Kako bi učenje temeljeno na radu postalo uobičajena praksa u Hrvatskoj, potrebno je uložiti dvostruki napor. S jedne strane, presudno je uključiti poduzeća, upoznavanjem s prednostima poput izbjegavanja nesrazmjera vještina pri zapošljavanju novih kadrova, mogućnosti odabira talenata za buduće zapošljavanje i koristi od njihovih proizvodnih kapaciteta. S druge strane, potrebno je privući mlade strukovnom obrazovanju. Nažalost, percepcija strukovnog obrazovanja među učenicima i roditeljima je uglavnom negativna. Strukovna zanimanja smatraju se neperspektivnima i obično su posljednji izbor učenika i roditelja ili su vjerojatnija opcija za učenike slabijeg školskog uspjeha. Iskustvo učenja temeljenog na radu pruža učenicima izloženost profesionalnom i organizacijskom okruženju, pomaže u usmjeravanju interesa učenika i odabiru prikladne karijere.
Trebamo jezgrovit i prilagođen pristup u osmišljavanju nacionalnih politika koje jačaju veze između obrazovanja i osposobljavanja i prakse na radnomu mjestu i koje su prilagođene lokalnim potrebama. Potražnja poslodavaca za talentom važan je kontekst za razvoj kurikula i obrazovne reforme. EU strategije prepoznale su važnost učenja temeljenog na radu i cjeloživotnog učenja, na svim razinama obrazovanja, s obzirom na to da je stjecanje, održavanje i usavršavanje vještina ključna karakteristika za sve zaposlenike.
Način da se uspostavi sustav kvalitete je partnerstvo svih dionika uključenih u politike i programe razvoja strukovnog obrazovanja i osposobljavanja, uključujući relevantna ministarstva, agencije, komore, škole, poduzeća, lokalne zajednice, roditelje i službe za zapošljavanje. U Hrvatskoj ne postoji temeljita statistika / registar o naukovanju jer je podijeljena između ministarstva, Obrtničke komore i županija. Za provedbu učenja temeljenog na radu, trebaju biti izrađeni jasniji propisi i smjernice te strategije za poticanje poduzeća da se uključe u SOO, mjerama poput: osiguranja poticaja za poduzetnike, uspostavljanja boljih programa za treninge mentora u poduzećima i to onih koji su u skladu s njihovim kapacitetima, licenciranje mentora, akreditiranje tvrtki uključenih u UTR i stvaranje registra poduzeća i mentora. Također je važno osigurati standarde kvalitete u tvrtkama koje provode UTR, kako bi se osiguralo da se učenici ne natječu sa zaposlenim radnicima i ne iskorištavaju kao jeftina radna snaga.
Poslodavci su u potrazi za kvalificiranim radnicima, a istodobno se suočavaju i sa sve više izazova u sve konkurentnijem i nestabilnijem gospodarstvu. Mnoge su tvrtke u protekla dva desetljeća smanjile svoje kadrove te je skupo i rizično osposobljavati nove zaposlenike bez radnog iskustva.
Hrvatski programi strukovnog obrazovanja nisu prošli kroz značajne promjene tijekom posljednja dva desetljeća, ne odražavaju razvoj tehnologija i trendova u struci i nisu u skladu s potrebama tržišta rada. Tvrtke, uglavnom mala i srednja poduzeća, nisu aktivno sudjelovale u pružanju učenja temeljenog na radu zbog nedostatka ljudskih i financijskih resursa, niskog vrednovanja tog modela ili iz drugih razloga. Dok aktualna reforma obrazovanja naglašava širu primjenu učenja temeljenog na radu i poduzetničkog učenja, ne postoji institucija u Hrvatskoj koja bi mogla djelovati kao jedinstveno mjesto za male i srednje poduzetnike zainteresirane za UTR. Također je potrebna pomoć MSP-ovima u pravnim i logističkim pitanjima u vezi s provedbom učenja temeljnog na radu.
Poslodavci bi trebali imati više mogućnosti za suradnju s drugim strukovnim institucijama i sudjelovati u oblikovanju strukovnih programa koji odražavaju suvremene potrebe zanimanja i radnih mjesta, s ciljem poboljšanja uvjeta i kvalitete učenja temeljenog na radu. Potrebno je uspostaviti platformu koja će učenicima olakšati pronalaženje mjesta za naukovanje u malim i srednjim poduzećima, a samim poduzećima valja olakšati izbor učenika za naukovanje, što zahtijeva veću uključenost komora u planiranje i provedbu SOO-a te zakonske i regulatorne promjene kako bi im se omogućilo da poboljšaju svoje kapacitete.
Ovaj projekt će pridonijeti podizanju kapaciteta mentora u poduzećima i osiguravanju potpore u njihovom stručnom i profesionalnom razvoju te u konačnici povećanju atraktivnosti i relevantnosti SOO-a.
Mala i srednja poduzeća s ograničenim administrativnim resursima mogu imati koristi od takve kontinuirane suradnje i potpore, uključujući i pristup vještoj i specijaliziranoj radnoj snazi. UTR je način da se osiguraju vještine i kvalifikacije koje su potrebne budućim poslodavcima.
HGK bi po uzoru na gospodarske komore Njemačke i Austrije, trebala imati značajniju ulogu u osiguravanju uvjeta provedbe UTR u poduzećima i utvrđivanja potreba za zanimanjima.
Rezultati projekta
Opći je cilj projekta bio je jačanje kapaciteta projektnih partnera za pružanje potpore malim i srednjim poduzećima već uključenima u naukovanje i / ili koja se tek namjeravaju uključiti.
Kroz projekt ojačane su kompetencije zaposlenika institucija partnera, razvijeni su resursi i operativne sposobnost kako bi HGK i partneri mogli pružiti pomoć MSP-ima za uključivanje u izvedbu učenja temeljenog na radu (work-based learning) u poduzećima na razini srednjoškolskoga strukovnoga obrazovanja.
Stvoreni su administrativni uvjeti, procedura i program edukacije za stjecanje potrebnih kvalifikacija i certifikata za mentore. Promotivnim aktivnostima podignuta je svijest o dobrobitima i važnosti ovakvog modela učenja među MSP-ovima, ali i javnosti općenito. Posredno, projektne su aktivnosti utjecale na donositelje odluka u području strukovnog obrazovanja, strukovne škole, učenike i njihove roditelje.
- Provedeno istraživanje o stanju u području provedbe različitih oblika učenja temeljenog na radu u poduzeću i objavljeno "Izvješće o stanju u sustavu srednjega strukovnog obrazovanja i osposobljavanja: analiza stanja i analiza rezultata istraživanja" - ožujak 2017.g.
- Konferencija „Oblici učenja na radnome mjestu za učenike srednjega strukovnog obrazovanja u RH“ – 4. travnja 2017. g.
- Razvoj suradnje i razmjene informacija s partnerima te studijski posjet Austrijskoj gospodarskoj komori – 31. svibnja – 2. lipnja 2017. g.
- Prijevod relevantnih pravnih dokumenata i priručnika iz područja strukovnog obrazovanja i osposobljavanja
- Train the trainers - provedba edukacije za djelatnike županijskih komora HGK i institucija partnera za savjetnike za naukovanje za rad s poduzećima i školama – 4. - 5. prosinca 2017.g.
- Vodič za savjetnike za naukovanje
- Set kriterija za poduzeća zainteresirana za provedbu učenja temeljenog na radu
- Program za mentore
- Priručnik za mentore u poduzećima
- Provedba programa osposobljavanja mentora – 26. – 27. travnja 2018. g.
- Konferencija za mentore – 28. svibnja 2018. g.
- Baza poduzeća licenciranih za naukovanje i mentora
- Provedene promotivne aktivnosti o projektnim aktivnostima i rezultatima za ciljne skupine; prepoznate prednosti UTR-a; povećana vidljivost SOO-a
- Završna konferencija projekta Cap4App - 11. rujna 2018.
Cap4App u medijima
Wko.at: Erfolgreicher Abschluss des Erasmus+ Projekts "Cap4App" mit Kroatien
Školske novine (br. 33. / 30.10.2018.) Novi programi za mentore u poduzećima
Studentski Lider klub: Dualno obrazovanje, Tvrtkama treba pomoći da postanu mjesto učenja
Nacional.hr: CAP4APP Održana završna konferencija projekta Erasmus+
HIA.com.hr: Austrija kao uzor u strukovnom obrazovanju
ZG-magazin.com.hr: Austrija kao uzor u strukovnom obrazovanju
Hgk.hr: Austrija kao uzor u strukovnom obrazovanju
Dobro jutro, Hrvatska: Strukovno obrazovanje: Hoće li nam imati tko skratiti hlače?
Jutarnji.hr: HGK spremna preuzeti glavnu ulogu u strukovnom obrazovanju
Vecernji.hr: HGK spremna preuzeti glavnu ulogu u strukovnom obrazovanju
Index.hr: HGK spremna preuzeti glavnu ulogu u strukovnom obrazovanju
24sata.hr: HGK spremna za glavnu ulogu u strukovnom obrazovanju
Tportal.hr: HGK spremna preuzeti glavnu ulogu u strukovnom obrazovanju
Koža i obuća 67 (2018). Održano 11. znanstveno-stručno savjetovanje Tekstilna znanost i gospodarstvo (TZG 2018)
Refernet.hr: Dualno obrazovanje u fokusu
CEDEFOP: Croatia: vocational education and training in focus
Školske novine (br. 18. / 15.05.2018.) Hrvatska gospodarska komora osposobila 36 mentora u gospodarstvu
Poslovni.hr: Dok država sama kroji obrazovnu politiku, poslodavci neće pronaći kvalificirane radnike
ibw newsletter 01/2018: Cap4App. Stärkung der Kapazitäten der Kammern und Partner in Kroatien
Suvremena.hr: Hrvatska gospodarska komora osposobila 36 mentora u gospodarstvu
24sata.hr: Hrvatska gospodarska komora osposobila 36 mentora
Index.hr: Hrvatska gospodarska komora osposobila 36 mentora u gospodarstvu
Večernji.hr: Hrvatska gospodarska komora osposobila 36 mentora u gospodarstvu
Jutarnji.hr: Hrvatska gospodarska komora osposobila 36 mentora u gospodarstvu
Tportal.hr: Hrvatska gospodarska komora osposobila 36 mentora u gospodarstvu
Školske novine (br. 9. / 13.03.2018.) Moramo obrazovati kadrove potrebne našemu gospodarstvu
Večernji list (18.02.2018.) Dossier strukovno obrazovanje
Suvremena trgovina (br. 6. 2017.) Od poslodavaca se očekuje zapošljavanje mladih, a nitko ne vodi računa kakve radnike trebaju
Školske novine (br. 39 / 12.12.2017.) Mora se vratiti povjerenje između poslodavaca i škola
Slobodna Dalmacija (05.12.2017.) Tri tjedna na stručnoj praksi, tri u školi
Vecernji.hr: Za strukovne škole 85 milijuna eura, a mi nismo povukli ni cent
Vecernji.hr: Svako dijete danas zna za akciju 'Kupujmo hrvatsko''
Hgk.hr: Burilović: Glas gospodarstva u kurikuralnoj reformi ne smije se ignorirati
Seecel.hr: Cap4App studijsko putovanje
Seeecel.hr: Cap4App Training of Coaches in Austria
Večerni list: Jesu li tvrtke spremne za dualno obrazovanje?
Večernji list: Dualno obrazovanje podržava 80 posto tvrtki
Jutarnji list: Dualno obrazovanje podržava 80 posto tvrtki
Index.hr Dualno obrazovanje podržava 80 posto tvrtki
Privredni vjesnik br.3973 Dualno obrazovanje podupire 80 posto tvrtki
Seecel.hr: Dual Education supported by 80% of companies
Seecel.hr: Dualno obrazovanje podržava 80 posto tvrtki
Hgk.hr: Dualno obrazovanje podržava 80 posto tvrtki
Seecel.hr: Conference Announcement
Seecel.hr: Konferencija o dualnom obrazovanju
Hgk.hr: Međunarodne konferencija: Oblici učenja na radnome mjestu za učenike srednjega strukovnog obrazovanja u RH – analiza stanja, izazovi i preporuke
Glasgacke.hr: Dualno obrazovanje za obrtnička i druga proizvodna zanimanja
EVarazdin.hr: Hrvatska gospodarska komora pokušava projektom prilagoditi školovanje tržištu rada
Srednja strukovna škola Antuna Horvata Đakovo: Naša škola uključena u istraživanje u sklopu Erasmus+ Cap4App projekta
Srednja strukovna škola Antuna Horvata Đakovo: Rezultati istraživanja „Jačanje kapaciteta komore i partnera za pomoć malim i srednjim poduzećima za uključivanje u naukovanje”
Ivanec.hr: Poziv malim i srednjim poduzećima: Ispunite anketu HGK
Privredni vjesnik br. 3972 Puno nezaposlenih, a radnika nema
Gospodarski info ŽK Otočac
Dubrovački vjesnik: Županijsko Gospodarsko vijeće: Nedostatak radne snage je kritičan
Obrtnički list br. 219/220: Obrtnička komora Zagreb Partner u europskom projektu Cap4App
Hgk.hr: Erasmus+ projekt Cap4App
Školske novine (br. 33. / 30.10.2018.) Novi programi za mentore u poduzećima
Studentski Lider klub: Dualno obrazovanje, Tvrtkama treba pomoći da postanu mjesto učenja
Nacional.hr: CAP4APP Održana završna konferencija projekta Erasmus+
HIA.com.hr: Austrija kao uzor u strukovnom obrazovanju
ZG-magazin.com.hr: Austrija kao uzor u strukovnom obrazovanju
Hgk.hr: Austrija kao uzor u strukovnom obrazovanju
Dobro jutro, Hrvatska: Strukovno obrazovanje: Hoće li nam imati tko skratiti hlače?
Jutarnji.hr: HGK spremna preuzeti glavnu ulogu u strukovnom obrazovanju
Vecernji.hr: HGK spremna preuzeti glavnu ulogu u strukovnom obrazovanju
Index.hr: HGK spremna preuzeti glavnu ulogu u strukovnom obrazovanju
24sata.hr: HGK spremna za glavnu ulogu u strukovnom obrazovanju
Tportal.hr: HGK spremna preuzeti glavnu ulogu u strukovnom obrazovanju
Koža i obuća 67 (2018). Održano 11. znanstveno-stručno savjetovanje Tekstilna znanost i gospodarstvo (TZG 2018)
Refernet.hr: Dualno obrazovanje u fokusu
CEDEFOP: Croatia: vocational education and training in focus
Školske novine (br. 18. / 15.05.2018.) Hrvatska gospodarska komora osposobila 36 mentora u gospodarstvu
Poslovni.hr: Dok država sama kroji obrazovnu politiku, poslodavci neće pronaći kvalificirane radnike
ibw newsletter 01/2018: Cap4App. Stärkung der Kapazitäten der Kammern und Partner in Kroatien
Suvremena.hr: Hrvatska gospodarska komora osposobila 36 mentora u gospodarstvu
24sata.hr: Hrvatska gospodarska komora osposobila 36 mentora
Index.hr: Hrvatska gospodarska komora osposobila 36 mentora u gospodarstvu
Večernji.hr: Hrvatska gospodarska komora osposobila 36 mentora u gospodarstvu
Jutarnji.hr: Hrvatska gospodarska komora osposobila 36 mentora u gospodarstvu
Tportal.hr: Hrvatska gospodarska komora osposobila 36 mentora u gospodarstvu
Školske novine (br. 9. / 13.03.2018.) Moramo obrazovati kadrove potrebne našemu gospodarstvu
Večernji list (18.02.2018.) Dossier strukovno obrazovanje
Suvremena trgovina (br. 6. 2017.) Od poslodavaca se očekuje zapošljavanje mladih, a nitko ne vodi računa kakve radnike trebaju
Školske novine (br. 39 / 12.12.2017.) Mora se vratiti povjerenje između poslodavaca i škola
Slobodna Dalmacija (05.12.2017.) Tri tjedna na stručnoj praksi, tri u školi
Vecernji.hr: Za strukovne škole 85 milijuna eura, a mi nismo povukli ni cent
Vecernji.hr: Svako dijete danas zna za akciju 'Kupujmo hrvatsko''
Hgk.hr: Burilović: Glas gospodarstva u kurikuralnoj reformi ne smije se ignorirati
Seecel.hr: Cap4App studijsko putovanje
Seeecel.hr: Cap4App Training of Coaches in Austria
Večerni list: Jesu li tvrtke spremne za dualno obrazovanje?
Večernji list: Dualno obrazovanje podržava 80 posto tvrtki
Jutarnji list: Dualno obrazovanje podržava 80 posto tvrtki
Index.hr Dualno obrazovanje podržava 80 posto tvrtki
Privredni vjesnik br.3973 Dualno obrazovanje podupire 80 posto tvrtki
Seecel.hr: Dual Education supported by 80% of companies
Seecel.hr: Dualno obrazovanje podržava 80 posto tvrtki
Hgk.hr: Dualno obrazovanje podržava 80 posto tvrtki
Seecel.hr: Conference Announcement
Seecel.hr: Konferencija o dualnom obrazovanju
Hgk.hr: Međunarodne konferencija: Oblici učenja na radnome mjestu za učenike srednjega strukovnog obrazovanja u RH – analiza stanja, izazovi i preporuke
Glasgacke.hr: Dualno obrazovanje za obrtnička i druga proizvodna zanimanja
EVarazdin.hr: Hrvatska gospodarska komora pokušava projektom prilagoditi školovanje tržištu rada
Srednja strukovna škola Antuna Horvata Đakovo: Naša škola uključena u istraživanje u sklopu Erasmus+ Cap4App projekta
Srednja strukovna škola Antuna Horvata Đakovo: Rezultati istraživanja „Jačanje kapaciteta komore i partnera za pomoć malim i srednjim poduzećima za uključivanje u naukovanje”
Ivanec.hr: Poziv malim i srednjim poduzećima: Ispunite anketu HGK
Privredni vjesnik br. 3972 Puno nezaposlenih, a radnika nema
Gospodarski info ŽK Otočac
Dubrovački vjesnik: Županijsko Gospodarsko vijeće: Nedostatak radne snage je kritičan
Obrtnički list br. 219/220: Obrtnička komora Zagreb Partner u europskom projektu Cap4App
Hgk.hr: Erasmus+ projekt Cap4App
Cap4App operativni jezik je engleski. Ovdje možete pročitati sažetak sadržaja na hrvatskom jeziku.
Print page