U utorak, 5. rujna 2017. u Hrvatskoj gospodarskoj komori održana je konferencija pod nazivom: Strukovno obrazovanje i cjelovita kurikularna reforma u organizaciji Zaklade hrvatskog državnog zavjeta, Zaklade Konrad Adenauer i Hrvatske gospodarske komore. Konferencija nije dio projekta Cap4App, no na konferenciji su predstavljene aktivnosti koje HGK i partneri provode u okviru projekta Cap4App.
Govore dobrodošlice održali su Srećko Prusina, ravnatelj Zakladne uprave Zaklade hrvatskog državnog zavjeta, dr. Michael Lange, voditelj Ureda Zaklade Konrad Adenauer u Hrvatskoj i Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore.

„Za rješavanje problema neusklađenosti obrazovnog sustava s potrebama tržišta rada tri su razine rješavanja problema: prva – nacionalna, strateška i zakonodavna, druga – pomoć poslodavcima za snažnije uključivanje u taj dio obrazovanja, treća – promocija strukovnog obrazovanja tj. privlačenje što više učenika u zanimanja koja gospodarstvu trebaju.“, istaknuo je Burilović te je naglasio da je Vlada prepoznala model dualnog strukovnog obrazovanja po uzoru na Austriju i Njemačku kakav HGK predlaže i uvrstila ga u svoj program, no međutim postojeći prijedlog Zakona o strukovnom obrazovanju ne prepoznaje prijedloge HGK. „Iako su predstavnici HGK posljednjih mjeseci aktivno sudjelovali u izmjenama zakonodavnog okvira koji regulira strukovno obrazovanje te iznijeli sasvim konkretne prijedloge, malo je naših prijedloga i usvojeno. Iskreno se nadam da trenutni prijedlog izmjena zakona o strukovnom obrazovanju koji je na javnoj raspravi – nije konačan“, poručio je Burilović koji je tom prilikom apelirao na Ministarstvo znanosti i obrazovanja da uvaže prijedloge gospodarstvenika.
Konferenciju je otvorio Andrej Plenković, predsjednik Vlade, a u uvodnom su dijelu govorili Marko Pavić, ministar rada i mirovinskog sustava i Vlado Prskalo, pomoćnik ministrice znanosti i obrazovanja.

Predsjednica Posebnog stručnog povjerenstva za provedbu Strategije znanosti, obrazovanja i tehnologije Dijana Vican, ukazala je na istraživanje koje će se provoditi u 35 zemalja kao podloga za promišljanje strukovnog obrazovanja. „Dobro je i pozitivno to što je HGK inicirala uvođenje dualnog obrazovanja, a kao rješenje potrebna je kombinacija više mjera, spajanje sa stručnim studijama u nacionalnoj kvalifikacijskoj ljestvici te otklanjanje barijera“, rekla je Vican.
U sklopu konferencije održana je i panel-diskusija „Kakvo strukovno obrazovanje želimo?“.
Cjeloviti program dostupan je ovdje.
Cap4App operativni jezik je engleski. Ovdje možete pročitati sažetak sadržaja na hrvatskom jeziku.
Print page